lördag 12 januari 2008

Från the Tourettes till Lux Lumen

Från gruppen The Tourettes till Lux lumen, och kanske en kommande ADHDdiagnos på vägen.

Varifrån kommer ditt intresse för vetenskap?
– Jag har alltid varit jätteintresserad av det. Jag har ju diagnosen tourettes syndrom och nu ska de undersöka om jag har adhd. Jag har alltid haft svårt för att koncentrera mig så när jag var yngre var matematiken ett sätt att gå in i något och komma in i sin inre värld. Musik och matematik hör ihop, det har med skapelsens grundstenar att göra. Jag tycker att det finns något väldigt vackert och slumpartat i både matematik och musik. Det finns en sån harmoni i hur allting hänger ihop, hur man kan räkna fram saker, jag har en känsla av att musiken kommer ha en jätteviktig roll inom vetenskapen.

Hela artikeln hos ETC.

Inga kommentarer: